Publications

Export 25 results:
2017
Danhier, J. (2017).  How Big Is the Handicap for Disadvantaged Pupils in Segregated Schooling Systems?. British Journal of Educational Studies. 1–24.
Danhier, J., Kaelen R., Martin É., Alarcon A., & Jacobs D. (2017).  Is Using a Form Processing Application Cost Saving? A Real-life Example. Survey Practice. 10,
 (285.56 KB)
2014
Danhier, J., & Teney C. (2014).  Comment modéliser la réussite scolaire en tenant compte de plusieurs niveaux d’analyse?. Statistique et Société. 2(4), 63–67.
 (406.33 KB)
Danhier, J., & Martin É. (2014).  Comparing Compositional Effects in Two Education Systems: The Case of the Belgian Communities. British Journal of Educational Studies. 62(2), 171–189.
Danhier, J., Jacobs D., Devleeshouwer P., Martin É., & Alarcon A. (2014).  Naar kwaliteitsscholen voor iedereen? Analyse van de resultaten van het PISA 2012 onderzoek in Vlaanderen en in de Federatie Wallonië-Brussel. 70.
 (3.73 MB)
Jacobs, D. (2014).  A never ending story? Reproductie van sociale ongelijkheid in het Vlaams onderwijssysteem. Informatie Vernieuwing Onderwijs. 35(143), 47-55.
Danhier, J., Jacobs D., Devleeshouwer P., Martin É., & Alarcon A. (2014).  Vers des écoles de qualité pour tous ? Analyse des résultats à l'enquête PISA 2012 en Flandre et en Fédération Wallonie-Bruxelles.
 (3.95 MB)
2012
Jacobs, D. (2012).  Nul op het rapport voor gelijke kansen. Hervorming secundair onderwijs broodnodig.. De Standaard.
Jacobs, D. (2012).  Onderwijs en Ongelijkheid. Dirk Jacobs at TEDxFlandersSalon.
Kavadias, D., Jacobs D., & Van Houtte M. (2012).  Topprestaties en gelijke kansen gaan wél samen. deredactie.be.
2011
Jacobs, D., De Grauwe P., & Van Parijs P. (2011).  Comparing performance of the Flemish and Francophone educational systems. E-book 8: Educational Divergence - Why do pupils do better in Flanders than in the French community?.
 (2.14 MB)
Jacobs, D., & Rea A. (2011).  Gaspillage de talents. Les écarts de performances dans l'enseignement secondaire entre élèves issus de l'immigration et les autres d'après l'étude PISA 2009. 96.
 (1.74 MB)
Jacobs, D., & Rea A. (2011).  Verspild talent. De prestatiekloof in het secundair onderwijs tussen allochtone en andere leerlingen volgens het PISA-onderzoek 2009. 98.
 (2.35 MB)
2010
Jacobs, D. (2010).  Waarom sociale mix belangrijk is. Lessen uit het PISA-onderzoek. School en Samenleving. 24, 39-54.